Als scheidsrechter is het belangrijk om de regels van de hockey door en door te kennen.

Via drillster, een onlinemodule, kan je deze regels thuis via de pc, smartphone of tablet doornemen.

Als je daarna - ook gewoon online van thuis uit - het examen aflegt, behaal je het diploma theoretisch scheidsrechter (outdoor en/of indoor).

Het diploma is verplicht om outdoor op groot veld te fluiten (vanaf U14) en voor alle indoorwedstrijden.

Niet alleen voor scheidsen is de kennis van de regels belangrijk, ook voor alle coachen!

Wil je graag dit diploma behalen?

1. Stuur een mail naar admin@hockeyclubroeselare.be en geef door via welk e-mailadres je een account wil op deze online module.

2. Eens je account werd aangemaakt, krijg je een mail om zelf een wachtwoord in te stellen en vanaf dan kan je beginnen oefenen. De modules spelregels, spelsituaties, overtredingen, signalen en speldeelnemers zijn belangrijk om het outdoor diploma te behalen! De module zaalhockey bereidt je voor op het indoor diploma.

3. Na het inoefenen van de regels kan je online ook het examen afleggen. Je moet 80% halen om te slagen! Opgelet: eerst goed oefenen want je hebt maar 2 pogingen om het examen succesvol af te leggen!

Vanaf volgend seizoen moeten alle competitiespelers op groot veld (vanaf U14) verplicht het theoretisch diploma outdoor hebben om wedstrijden te mogen spelen.